FAQ til Sophos EMM løsning "Mobile"

2. Adgang til Self Service Portalen (“SSP”)

Inde på Self Service Portalen kan du selv administrere dine tilmeldte mobile enheder. Er enheden bortkommet/stjålet, så vil du fx. her kunne låse den, slette den fuldt ud, låse den op, finde den på et kort, få en ny pinkode, og meget andet.

Du kan også enrolle nye enheder her!

Du skal blot bruge en browser på en laptop eller mobile enhed og tast: www.comm2ig.dk/ssp

3. Hvorfor har jeg fået 4 nye apps og hvad betyder de?

  1.  Sophos Control, som er den app, hvor du bl.a. kan se at Sophos sikrer din enhed mod malware, viser de apps (så som Carlog), som COMM2IG anbefaler at du downloader og benytter, beskeder fra Intern-IT.
  2. Sophos Security, der sikrer din enhed mod bl.a. malware, suspekte apps, o.a.
  3. Sophos Email, som er den app, hvor i du fremover vil have adgang til dine kontakter, emails og kalender aftaler.
  4. Sophos Workspace, som er den app, hvor du fremover fx. vil finde dine dokumenter, prislister, adgange til vores interne hjemmesider. (Rulles ud i løbet af juni 2018)

Til daglig vil de fleste kun gøre brug af Sophos Email og måske Workspace.